Zalety uruchomienia sklepu internetowego   Uruchamiając sklep internetowy zyskujemy potencjalnie nieograniczony dostęp do klientów na całym świecie, w obecnej dobie dobrze rozwiniętego transportu firm kurierskich paczki wysyłane dostarczane są do klientów nawet w najdalsze rejony świata zazwyczaj w kilka tygodni co sprawia że możemy rozwinąć działalność naszego sklepu stacjonarnego o sprzedaż internetową. Jednak większość klientów […]

Zalety uruchomienia sklepu internetowego

 

Uruchamiając sklep internetowy zyskujemy potencjalnie nieograniczony dostęp do klientów na całym świecie, w obecnej dobie dobrze rozwiniętego transportu firm kurierskich paczki wysyłane dostarczane są do klientów nawet w najdalsze rejony świata zazwyczaj w kilka tygodni co sprawia że możemy rozwinąć działalność naszego sklepu stacjonarnego o sprzedaż internetową. Jednak większość klientów jaka się do nas zgłasza to klienci dopiero zaczynający biznes internetowy. Poruszając temat sprzedaży zagranicznej podpowiemy że lepszy rozwiązaniem zamiast uruchamiania sklepu pod domenę PL i przełączaniem wersji językowej przez flagi jest uruchomienie osobnych sklepów w danej wersji językowej czyli od domenę PL wersja polska, pod domenę DE wersja niemiecka sklepu, pod domenę IT włoska wersja itd, dla czego takie rozwiązanie ? jest wiele pozytywnych aspektów takiego rozwiązania ale najważniejsze to indeksacja sklepu w google i pozycjonowanie na dane słowa kluczowe oraz poprawna indeksacja we wyszukiwarkach wiadome jest że sklepu polskiego pod domenę PL ale z wersją językową niemiecką nie zgłosimy poprawnie w niemieckim google.de. Wiadomo że uruchomienie kilku sklepów w rożnych wersjach językowych zwiększy nam koszt całości ale w perspektywie czasu przyniesie same korzyści, dodatkowo nie trzeba odrazu zamawiać kilku wersji sklepu można zacząć od wersji polskiej i z czasem tworzyć kolejne wersje językowe sklepu jako rozbudowę całości. Dodatkowo cześć skryptów sklepu pozwala nam je powiązać ze sobą jak coś sprzeda się w wersji np, angielskiej sklepu stany zostaną zaktualizowane we wszystkich wersjach językowych (aby nie było przypadku że ktoś kupi coś w sklepie angielskim, po chwili ktoś coś w polskim a produktu nie ma już na stanie bo przecież sprzedał się w angielskiej wersji naszego sklepu). Takie rozwiązanie możemy zastosować w sklepach opartych o PrestaShop takie połączenie nazywa się multistore.

Uruchamiając sklep internetowy decydujmy się na domenę najwyższego poziomu pl czyli www.jakasnazwa.pl odradzamy domeny niższego poziomu, regionalne lub subdomeny bo to też wpływa na pozycję sklepu we wyszukiwarkach.

Wracając do tematu zalet sklepu oprócz oczywistego czyli dodatkowego zarobku należy pamiętać że sklep to też forma reklamy i pozyskiwania kontaktów biznesowych lokalnie oraz globalnie. Jeżeli sklep nie ma mega dużych dochodów często zdarza się że nawiązujemy kontakt z hurtownikiem lub siecią sklepów chcących z nami zacząć współpracować szczególnie jeżeli oferujemy produkty niszowe mało dostępne na rynku.

Sklep internetowy daje nam też możliwość szybkiego dotarcia do grupy naszych klientów i w pierwszej kolejności zaoferowanie im towaru który jeszcze nie pojawił się w sklepie stacjonarnym przez akcje reklamowe na mediach społecznościowych.

Kolejny aspekt posiadania sklepu internetowego to możliwość wykonywania posezonowych towarów lub zalegających w magazynie.

Ważne też są same koszty i ich oszczędność, prowadząc tylko sklep internetowy oszczędzamy koszty które trzeba by łożyć na utrzymanie sklepu stacjonarnego, jedyne co musimy sobie zapewnić to magazyn do przechowywania towaru oraz jego wysyłki, oraz osoby obsługujące sklep internetowy.

Jak widać z powyższego opisu prowadzenie sklepu internetowego we większości to same zalety oczywiście pojawiają się też przeszkody i wady które postaramy się opisać w następnym materiale.

Zapraszamy do zapoznania się oferta wykonania sklepu internetowego.