Wybór domeny oraz marketing sklepu   Dobra domena sklepu, jaka powinna być ? Wybierając domenę dla sklepu warto się nad nią bardzo dokładnie zastanowić. To musi być nazwa łatwo wpadająca w ucho, a także kojarząca się z tym, co mamy zamiar sprzedawać. I tak, wśród najczęściej wybieranych są te, które mają w sobie nazwę firmy, […]

Wybór domeny oraz marketing sklepu

 

Dobra domena sklepu, jaka powinna być ?

Wybierając domenę dla sklepu warto się nad nią bardzo dokładnie zastanowić. To musi być nazwa łatwo wpadająca w ucho, a także kojarząca się z tym, co mamy zamiar sprzedawać. I tak, wśród najczęściej wybieranych są te, które mają w sobie nazwę firmy, pod warunkiem, że ta działa już od lat i jest znana wśród lokalnej społeczności. Ale jest też taka ważna kwestia, która określa, to co w danym sklepie będzie sprzedawane. Czyli w nazwie domeny może znaleźć się niejako kategoria, albo nazwa branży. I tu przykład może stanowić branża meblowa, albo papiernicza. Ale to, jaka domena zostanie wybrania, zależy od wielu czynników. Niektóre nazwy są już niestety zajęte, ale nie warto się poddawać, być może uda się znaleźć coś bardzo podobnego, albo z innym rozszerzeniem.

Wybierając domenę kierujmy się też założeniem że im krótsza i bardziej prosta nazwa tym lepiej dla naszego sklepu ponieważ będzie łatwiejsza do zapamiętania przez naszych klientów.

Rejestrujmy domenę pod sklep wybierajmy domenę PL najwyższego poziomu czyli www.jakasnazwa.pl te domeny są najlepiej traktowane przez przeglądarki, unikajmy domen niższego poziomu typu com.pl eu lub regionalne.

Optymalizacja strony sklepu

Optymalizować strony można pod wieloma względami i tak jedną z najważniejszych, kluczowych optymalizacji, jest ta robiona pod SEO. Czyli mająca za zadanie sprawić, że pozycjonowanie strony będzie o wiele łatwiejsze i szybsze. Gdyż roboty będą miały podatne informacje, które ułatwią im wybieranie dość interesujących treści, które zainteresują internatów. Do strony sklepowej, warto także dodać różnego rodzaju skrypty dodatkowe. I tak dość popularnym jest dodanie tak zwanego Piksela od Facebooka. Gdyż, ma on swoje dość duże zalety, pozwala prowadzić działania określane mianem, ponownego marketingu. A mają one za zadanie, ponownie sprowadzić kupujących na naszą stronę sklepową. Zwłaszcza, jeśli Ci byli już na niej, próbowali coś kupić, ale z czasem porzucili koszyk, albo nie dokończyli własnych zakupów.

Reklama sklepu i działania marketingowe

Sklep po uruchomieniu w sieci nie jest od razu tak widoczny w wynikach wyszukiwania, jakbyśmy chcieli. Toteż konieczna jest promocja, reklama, a także działania marketingowe. Najpierw należy sklep zgłosić do indeksowania my dla naszych klientów wykonujemy to za darmo w cenie wykonania sklepu, tak aby roboty wyszukiwarek zaczęły pracować na korzyść sklepu.

Rozszerzona działalność

Dla kogoś decydującego się na zarobkową działalność internetową, a dotycząca prowadzenia vloga, sama ilość wyświetleń rzadko zapewni wystarczającą do poniesionego wysiłku opłacalność. Produkcja filmu, nawet krótkiego, musi być bowiem przeprowadzona w miarę profesjonalnie, przy użyciu dobrego sprzętu i nie bez pomocy innych ludzi: scenarzystów, czy montażystów. Trzeba im będzie za to zapłacić, a pieniądze otrzymane od YouTube takich zobowiązań nie pokryją. Co robią więc Youtuberzy, aby wyjść na swoje i jeszcze przy tym zarobić? Najczęściej są to, wykonywane na zamówienie różnorakie kampanie reklamowe, wycelowane w konkretny produkt albo producenta, umieszczane w scenariuszach filmików oraz własny sklep internetowy, gdzie oferowane są odpowiednio spreparowane najróżniejsze akcesoria dotyczące danej produkcji, czyli kubki, breloczki albo koszulki, czy też jeszcze inna działalności, jak publikacja własnej książki.
I tylko właśnie dzięki takiemu szerszemu podejściu do swojej pasji, działający w internecie mają fundusze na dalszą działalność, a także mogą sobie pozwolić na przekształcenie jej z hobby na sposób na dostatnie życie. A niektórzy z nich, poszli już nawet nieco dalej, mają obecnie własne sklepy internetowe, a w nich własne produkty, opatrzone swoim logo. Albo odpowiednio przez nich spersonalizowane.